دختران خردسال امروز- مادران نابارور فردا
 
درد دل منطقی دختران و زنان جوان وبررسی مشکلات آنها توسط خودشان
ورود آقایان ممنوع
 
 
جمعه 30 تير 1391برچسب:, :: 11:52 ::  نويسنده : گلبانو

دختران خردسال امروز- مادران نابارور فردا

محققان مى گويند احتمال سقط جنين در زنانى كه هنگام خردسالى در معرض دود سيگار والدينشان بوده اند، بسيار زيادتر از ديگران است. در مطالعه اى كه بر روى 2200 نفر از زنان باردار غير سيگارى صورت گرفته است، محققان دريافتند خطر سقط جنين در آنان كه در هنگام خردسالى در معرض دود سيگار والدينشان بوده اند، 80 درصد بيشتر از كسانى است كه والدينشان سيگارى نبوده اند. سيگار كشيدن والدين باعث صدمه ديدن كودكان در خردسالى شان نيز مى شود؛ صدماتى از قبيل به دنيا آمدن كودك با وزن كم و يا تنگى نفس.

بنابر گزارش دكتر «جان ميكر» از دانشگاه ميشيگان و همكارانش اين تحقيق اولين پژوهشى است كه نشان مى دهد رابطه اى ميان كودكان در معرض دود سيگار و توانايى بارورى آنان در بزرگسالى وجود دارد. اين آزمايش همچنين نشان مى دهد محركهاى محيطى از قبيل دود سيگار براى خردسالان ممكن است در بزرگسالى آنها را دچار امراض مختلف كند. اين يافته ها براساس آزمايشهايى است كه بر روى 2162 زن باردار در يكى از كلينيكهاى بارورى بوستون صورت گرفته است. با توجه به نتايج اين بررسى زنان باردارى كه در كودكى هر دو والدينشان سيگارى بوده اند بيشتر در معرض خطر سقط جنين مى باشند. دكتر ميكر و همكارانش معتقدند دود سيگار شامل هزاران ماده شيميايى است كه برخى مانند سرب، بنزن و كادميوم براى باردارى مضرند. وى مى گويد: يافته هاى ما نشان مى دهد سيگار كشيدن نه تنها بر سلامت كودكانمان تأثير مى گذارد، بلكه سلامتى نوه هايمان را نيز تهديد مى كند.

منبع:روزنامه قدس



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدیددختران عزیز از اینکه، این وبلاگ را انتخاب کردید، متشکرم هدفم از این وبلاگ فقط درد دل منطقی دختران جوان با هم است شما می توانید حرف دلتان را در بخش نظرات بنویسید تامن آنها را با اسم خودتان در صفحه اصلی وبلاگ قرار دهم تا با دوستانتان به تبادل نظر بپردازید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ورود آقایان ممنوع و آدرس golbanoo-f.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا: